26 września 2013

TRENING FUNKCJONALNY


Trening funkcjonalny skupia się na ćwiczeniach, które naśladują ruchy wykonywane przez nas w życiu codziennym” - Ashley Borden, trenerka gwiazd.Ruchy wykonywane w życiu codziennym powodują bóle nawet u maratończyków i doświadczonych siłaczy. Właśnie dlatego dołączenie fitnessu funkcjonalnego do treningów jest takie ważne. 

Dzięki treningowi funkcjonalnemu - imitacji ruchów codziennego życia- możemy pracować nad poprawą kondycji, siły i szybkości oraz zwiększać gibkość i zakresy ruchów, a także poprawiać naszą sylwetkę. W odróżnieniu od treningu kulturystycznego, nie osiągniemy wzrostu objętości masy mięśniowej, lecz korzystnie wpłyniemy na poprawę gęstości mięśni 

i ich napięcia.
Zaletą wykonywania treningu funkcjonalnego jest to, że angażują do pracy duże grupy mięśni i poprawiają działanie układu krążenia, a przez to wzrost wydolności organizmu.

Sprzęt, który jest wykorzystywany podczas takiego treningu to m.in. sztangielki, sztangi, TRX, piłki lekarskie, sprzęt do boksu, płotki, worki z piaskiem, drabinki koordynacyjne, BOSU, flexi-bary, taśmy, piłki BodyBall, OvoBall, kettlebells...


Np. Piłka bosu ułatwia trening równowagi.

Kettlebells jest jak walizka czy torba z zakupami.