23 kwietnia 2014

Dlaczego cardio po siłowni?



Gdy naszym priorytetem jest spalenie nadmiaru tłuszczu nagromadzonego w naszym organizmie to wykonywanie najpierw ćwiczeń siłowych, a następnie treningu cardio jest bardzo korzystne. Podczas ćwiczeń z obciążeniem nasze ciało czerpie energię z węglowodanów, wobec tego w ciągu treningu aerobowego szybciej i efektywniej zaczynamy spalać tkankę tłuszczową. Trenowanie w ten sposób pozwala nam skrócić czas trwania treningu aerobowego. Normalnie musimy ćwiczyć przez, co najmniej 20 minut, aby zacząć spalać tłuszcz, stosując wcześniejszy trening siłowy powodujemy, że zaczynamy go spalać już od pierwszych minut ćwiczeń cardio.

Trening Cardio- np. bieg, rower(spinning), orbitrek, zumba, aerobik, pływanie...czyli najogólniej mówiąc  poruszanie się w określony sposób, w określonym tempie, w określonym czasie. :)
Trening cardio wykonywany po wysiłkowych ćwiczeniach jest lepszym rozwiązaniem bo:
1.Będziesz miał/-a więcej energii do treningu siłowego. W innym wypadku trening cardio zużyje twoją energię i doprowadzi do zmęczenia mięśni oraz obniży twoją wydajność. W efekcie będziesz miał więcej trudności podczas ćwiczeń siłowych.
2.Podczas treningu cardio uwalnia się kortyzol, który rozkłada się w twoich mięśniach, aby zapewnić ciągły przepływ energii.
3.Cardio po sesji treningu siłowego zmaksymalizuje After Burn Effect. A to znaczy, że After Burn Effect skuteczniej pomoże ci w utracie wagi, ponieważ nie tylko pozwoli spalić kalorie podczas treningu, ale będzie trwać przez okres około 48 godzin po sesji treningowej.
Jeżeli nie mamy określonego celu i zależy nam tylko na polepszeniu naszej sprawności oraz poprawieniu (utrzymaniu) stanu zdrowia. To wtedy należy przede wszystkim postawić na różnorodność, czyli zamienianie kolejności ćwiczeń: raz pierwsze ćwiczenia siłowe, potem cardio i na odwrót. Taki system treningu pozwoli nam w równym stopniu rozwijać zarówno siłę jak i wytrzymałość, a dodatkowo nie będzie się nudził.