14 maja 2014

Zdrowe odżywianie



 Odżywianie jest bardzo ważnym elementem naszej diety. Same ćwiczenia nie wystarczą.   Nie chodzi o to aby jeść mniej ale zdrowiej.  Najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie, dlatego warto urozmaicać sobie poranne potrawy, aby nie jeść codziennie tego samego. 
Najważniejsza lista porad:

•    Jeść 5 małych objętościowo posiłków w ciągu dnia;
•    Posiłki spożywać o regularnych porach z 2 - 3 godzinnymi przerwami;
•    Między posiłkami można tylko pić wodę mineralną lub inne napoje obojętne, np. słabe niesłodzone napary herbaty;
•    Pierwszy posiłek należy spożywać w ciągu pierwszej godziny po przebudzeniu;
•    Ostatni posiłek należy spożywać około 2 - 3 godziny przed snem;
•    Należy spożywać posiłki świeżo przygotowane (przyrządzane tego samego dnia);
•    Potrawy należy bardzo dokładnie żuć;
•    Należy unikać spożywania owoców oraz słodyczy na ostatni posiłek;
•    Nie należy pić w trakcie posiłku;
•    Należy wypijać co najmniej 1,5 litra płynów dziennie - gdy ćwiczymy, to wypijamy więcej napoi!
•    Tłuszcze dobrej jakości (olej, oliwa z oliwek, oliwa z pestek winogron,  olej lniany) należy dodawać do gotowych potraw;
•    Dozwolone warzywa należy spożywać w co najmniej 3-4 posiłkach w ciągu dnia;
•    Powinno się spożywać 2 - 3 porcje chudego niesłodzonego nabiału dziennie;
•    Należy spożywać co najmniej 3 porcje ryb tygodniowo;
•    Należy znacznie wykluczyć spożycie tłustego mięsa i tłustych wędlin;
•    Słodycze należy ograniczyć do 1 - 2 małych porcji w ciągu tygodnia;
•    Należy ograniczyć sól i ostre przyprawy;
•    Należy bezwzględnie unikać alkoholu.


Mamy dużą możliwość w przyrządzaniu zdrowych, urozmaiconych posiłków. Zdrowe nie znaczy niesmaczne. 

SPRAWDŹCIE SAME! :)