26 maja 2014

BIEGANIE



W szkole podstawowej bardzo często biegałam, brałam udział w zawodach na długie dystanse. Później zapomniałam 
o tym treningu. Następnie na wyjeździe do USA, gdy "delikatnie" przytyłam, powróciło bieganie codziennie rano, przez kilka miesięcy. Po tym była przerwa i teraz znowu mam chęć to robić. Wszystko uzależnione jest od pogody. W zeszłym tygodniu sprawdziłam na jakim etapie biegania jestem po tak długiej przerwie. Zaczęłam od 2 km. Było super! Pomimo zajęć fitness, bieganie to inny trening. Bieganie to trening cardio, to spalanie tkanki tłuszczowej, fitness kształtuje całą sylwetkę, nie ma problemu żeby to połączyć

By efekt biegania był widoczny, zadbaj o dietę

Pilnuj diety, jedz 5 posiłków dziennie, najlepiej składających się z białka, warzyw i dobrych węglowodanów (tych, które mają niski indeks glikemiczny). Jeśli nie będziesz podjadać pomiędzy posiłkami, na pewno schudniesz. Biegaj minimum ok. 30 minut, bo po tym czasie spalana jest tkanka tłuszczowa.  

Trenuj rano jeżeli możesz

Poranne biegi przed śniadaniem przynoszą najlepsze rezultaty w walce ze zbędnymi kilogramami. Nie dość, że wówczas czerpiesz energię głównie z tłuszczy, to jeszcze usprawniasz metabolizm. Do tego posiłki, które zjadasz w ciągu dnia są lepiej przyswajalne.

By efekt biegania był widoczny, trenuj 3 razy w tygodniu

Nie schudniesz, jeżeli będziesz biegać raz w tygodniu, nawet jeśli twój trening będzie trwał 1,5 godziny. Minimum raz 
w tygodniu warto trenować na siłowni aby uzyskać ładną wyrzeźbioną sylwetkę.

Dla zaawansowanych biegaczy trening interwałowy

Jeśli do swobodnego biegu włączysz serię 6–8 sprintów trwających ok. 20–30 sekund, spalisz jeszcze więcej tłuszczu. Po sprincie wróć do normalnego tempa i kontynuuj bieg do momentu, kiedy odzyskasz siły.
Pamiętaj o piciu dużej ilości wody. 

POWODZENIA!