2 lutego 2015

Nowości kulinarne i książkowe

 Na początek nowość kulinarna:
(Gdy coś wychodzi, to muszę się pochwalić :))
1/ BANANOWIEC
- ½ kostki masła(miękkie),
- 3 banany,
- ½ litra śmietany 36% schłodzonej,
- cukier waniliowy,
- 2-3 śmietany fix,
- 2,5 opakowania ciastek maślanych np. Leibniz,
- ½ tabliczki gorzkiej czekolady,
- 1 puszka masy kajmakowej 500ml (lub dwie małe).

Ciastka pokruszyć i zmieszać z masłem(ale nie roztopionym na ogniu, bo już raz tak zrobiłam J i wyszedł twardy spód).
Wyłożyć na blachę i odstawić do lodówki na 30min. Na schłodzone ciasto nałożyć kajmak- lejący(ja wstawiłam na kilka minut puszkę z kajmakiem do gorącej wody). Następnie na kajmak wyłożyć plastry banana. Ubić śmietanę. UWAGA! Bo już raz wyszło mi masło J  - Mieszajcie nie za szybko. To znaczy ja robiłam na zmianę, raz robot kuchenny chodził na szybkich obrotach a raz na wolniejszych. Sprawdzałam, czy robi się gęsta śmietana a następnie dodałam cukier waniliowy i fixy. Całość posypujemy startą gorzką czekoladą. A potem wstawcie do lodówki na minimum 1 godzinę. SMACZNEGO!

 2/ KSIĄŻKI
- do nauki języka ukraińskiego – mam nadzieję posiądę dużo wiedzy do następnych świąt ukraińskich  tzn. do Bożego Narodzenia. 
- "Szkoła przetrwania" Bear Grylls - dla tych którzy nie boją się wyzwań. 
"Wyznaczaj sobie cele. 
Nie mów "nie", mów "tak". 
Podejmij wyzwanie!"






4 komentarze:

  1. takie ciasteczko chętnie zrobię- wygląda przepysznie i przepis jest bardzo łatwy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Inka, proste i pyszne. Koniecznie spróbuj :)

      Usuń
  2. o pierwszy raz widzę, że ktoś chce się uczyć ukraińskiego, a co Ciebie do tego skłoniło? pytam z dwóch powodów: 1.ponieważ jestem tu pierwszy raz, wiec jeszcze Cie nie poznałam.. 2. ja też nauczyłam się ukraińskiego stąd patrzę na to postanowienie z dużym sentymentem i zaciekawieniem. :)
    a tak poza tym, jeszcze w tym tygodniu planuję posta bardzo ukraińskiego, to będzie relacja z wystawy w Kijowie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Zapraszam ponownie! Pozdrawiam serdecznie :)