4 maja 2015

Monia i bataty

Dzisiaj przedstawiam Wam Monię, która uwielbia dbać o swoje ciało, poprzez ciężką pracę na zajęciach fitness oraz dzięki zdrowemu odżywianiu. Ona jest po prostu maniaczką fit. Monia będzie przygotowywać zdrowe i smaczne dania, które będą szybkie i proste do zrobienia. Co jakiś czas Monia będzie wstawiać swoje propozycje kulinarne. Pamiętajmy, że odpowiednia dieta to 70-80% sukcesu bycia FIT.  
Nasza historia, moja i Moni jest taka, że poznałyśmy się w klubie fitness(podobnie jak z Kasią od architektury wnętrz) gdzie ja prowadziłam zajęcia :)

Razem maniaczki fitness, dwie Moniki :)
Kasia, Tarasso i Ja witamy Monię w Fitness i Życie :)

Co zrobić z batatem?
NAPISAŁA MONIA - uzależniona od fitnessu

Batat stał się ostatnimi czasy bardzo modną alternatywą dla tradycyjnego ziemniaka, jest polecany przez dietetyków jako doskonały składnik diety dla osób odchudzających się lub chcących jeść zdrowo i być fit. W 100 g batata jest zaledwie 86 kcal. Tylko jak ugryźć to warzywo i z czym je zjeść? ;) Ja wypróbowałam je w 2 wersjach – frytki i ugotowany.
Frytki z batata są świetne w smaku, spokojnie mogą być konkurencją dla frytek z Mcdonalda ;) Polecam przełamać słodki smak ziemniaka ostrymi przyprawami. 2 lub 3 duże bataty kroimy jak na frytki – im cieńsze, tym krócej będą się piekły. Do miseczki wlać oliwę z oliwek i wymieszać w niej przyprawy jakie lubimy – np. ostra papryka, pieprz kajeński, bazylia, curry, sól morska – mix dowolny ;) Frytki rozłożyć na blasze, na papierze do pieczenia i polać oliwą z przyprawami, piec około 30 min w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. Najlepiej sprawdzać widelcem czy bataty są już miękkie. Frytki z nich nie będą chrupiące jak ze zwykłego ziemniaka. Świetnie smakują z rybką z piekarnika.

Gotowane bataty można wykorzystać w sałatce – np. z awokado i słonecznikiem lub jako dodatek do warzyw, piersi z kurczaka, ryby… Wielkich umiejętności kulinarnych – na szczęście dla mnie ;) do tego nie potrzeba. Do wody wrzucamy mix przypraw jakie lubimy, np. sól morska, bazylia, czerwona papryka dla przełamania słodkiego smaku, w tym gotujemy obrane bataty ;) Wystarczy około 15-20 min, szybko robią się miękkie, najlepiej sprawdzać je widelcem, bo łatwo mogą się rozgotować.  
WSZYSTKIM MONIKOM ŻYCZĘ WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI IMIENIN! :)

4 komentarze:

  1. Nigdy nie próbowałam batatów :)
    Pozdrawiam serdecznie, Mój blog/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Monisiu! Wszyskiego najlepszego na te imieninki! Żebyś zawsze miała takiego Powera do życia!:*

    OdpowiedzUsuń
  3. Monisiu! Wszyskiego najlepszego na te imieninki! Żebyś zawsze miała takiego Powera do życia!:*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Zapraszam ponownie! Pozdrawiam serdecznie :)