21 maja 2015

Fit ciasteczka

Smacznie, zdrowo i lekko nie musi znaczyć nudno :) Przy niedzielnej popołudniowej kawce nachodzi nas ochota na coś smacznego, coś słodkiego i możemy sobie na to pozwolić nie rezygnując z diety! Zamiast pączka, drożdżówki czy czekolady, wybierzmy fit zamienniki dla słodyczy! Proponuję ciasteczka owsiane z dowolnie wybranymi dodatkami, które mają niewiele kalorii, są łatwe i szybkie do zrobienia, a smakują naprawdę świetnie!

Składniki:
200g płatków – 100g płatków owsianych i 100g np. żytnich (mogą być jęczmienne, gryczane itp.)
2 całe jajka
2 białka jajek
2 banany
mały jogurt naturalny (lub jogurt grecki)
chudy twaróg – 250g
orzechy – mieszanka różnych orzechów lub orzechy włoskie, słonecznik – w zależności od tego, co lubimy
rodzynki albo żurawina
Możemy dodać jeszcze jakieś owoce poza bananem jeśli mamy ochotę, by ciastka miały bardziej owocowy smak, nie zdominowany przez banana.
Aby ciastka były bardziej słodkie można dodać trochę miodu. Ja dodaję błonnik o smaku morelowym lub białko np. waniliowe.
Wszystko razem dobrze mieszamy w misce, na papkę. Rozgrzewamy piekarnik do temperatury 180 stopni, ciasteczka formujemy na blasze, nie za grubo, by się ładnie spiekły, ale nie spaliły ;) powinny być gotowe po około 20 min
Jemy bez wyrzutów sumienia ;)  
SMACZNEGO!

NAPISAŁA MONIA  
- uzależniona od fitnessu :)
Monika Milczarz